موهای سالم و زیبا چیزی است که از رویاهایی ساخته شده است! هیچ چیز جذابیت موهای قابل کنترل و نرم کنترل نمی کند. شما می توانید به هر سبکی موهای خود را بپوشید و شگفت انگیز به نظر برسید.

 
دستیابی و مدیریت موهای سالم بسیار دشوار است زیرا موهای ما در معرض مواد شیمیایی و آلودگی قرار دارند. این فقط آنچه شما بر روی موهایتان اعمال می کنید نیست بلکه آنچه شما می خورید مهم است. تغذیه نقش موثری در رشد مو دارد و تابش خوب تغذیه بر روی مو و پوست ما است. مواد مغذی که می خوریم به تقویت غده های مو و پوست سر کمک می کند.
 
 
برای مراقبت از موهای خود در خارج ، یک رژیم غذایی سالم و متعادل بخورید که برای بهبود سلامت مو شناخته شده است. خوردن غذاهای مناسب برای موهای سالم راهی است!
 
یک رژیم غذایی سالم برای موهای سالم
یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین ، برای موهای شما بسیار مفید خواهد بود در حالی که غذای ناسالم می تواند به مو و پوست سر آسیب برساند.
 
 
یک سبک زندگی بی تحرک شامل رژیم پر از چربی ، کلسترول بد و کربوهیدرات نه تنها از سلامتی ما ، بلکه پوست و موهای شما را نیز از زیبایی طبیعی آن محروم می کند.
استعمال منظم سیگار ، عدم تعادل هورمونی و خواب ناکافی می تواند بر نحوه ظاهر و احساس موهای شما تأثیر بگذارد.
می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا زیبایی طبیعی خود را به شما برگردانید ، اما ساده ترین راه برای انجام این کار با خوردن غذای سالم برای مو شروع می شود.
قبل از تهیه نمودار رژیم غذایی برای موهای خود ، ابتدا باید موهای خود را بفهمید.
بیایید به برخی از عناصر اصلی که به شما کمک می کند یک مانی سالم و شاداب دست یابید نگاهی بیاندازیم. در اینجا غذاهای متنوعی برای موهای سالم آورده شده است!
 
مواد غذایی برای موهای سالم
 
آ. مواد غذایی برای ریزش مو.
ب مواد غذایی برای رشد مو.
ج مواد غذایی برای موهای براق.
د غذاهای مخصوص شکاف و شوره سر.
 
مواد غذایی -برای ریزش مو
تصویر: گتی
 
 
A. مواد غذایی برای ریزش مو
مواد غذایی -برای ریزش مو
تصویر: iStock
 
 
ریزش مو یک بیماری پیچیده است و مواد مغذی مورد استفاده ما در شرایط ریزش مو تأثیر می گذارد. وقتی مو شروع به ریزش یا نازک شدن می کند ، باعث وحشت ، پریشانی و اضطراب در همه ما می شود! بسیاری از علاج درمانی در دسترس است اما هیچ فایده ای ندارد زیرا علت اصلی آن را برطرف نمی کند. کمبود رژیم غذایی ، فرآورده های سمی مو و عدم مراقبت از مو اغلب علت ریزش مو است.
 
مو تقریباً از 97٪ پروتئین تشکیل شده است. بنابراین کمبود پروتئین در رژیم غذایی شما ممکن است باعث ریزش مو شود. برای جلوگیری از این امر ، باید پروتئین ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در اینجا لیستی از غذاهای سالم برای مو وجود دارد که می توانند به مقابله با ریزش مو و رشد سالم مو کمک کنند.
 
1. گوشت قرمز
گوشت قرمز بدون چربی یکی از غذاهای مفید برای جلوگیری از ریزش مو است. این منبع عالی آهن است که به راحتی جذب می شود و باعث حفظ سلامت فولیکول های مو می شود.
آهن به سایر مواد مغذی اجازه می دهد تا راحت تر جذب فولیکول های مو شوند. این ماده حاوی گوگرد است که با افزایش گردش خون و کاهش التهاب ، رشد جدید مو را تقویت می کند ، بنابراین از ریزش مو جلوگیری می کند.
کبد همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین B3 است که گردش خون را در پوست سر تقویت می کند.
2 عدد تخم مرغ
موها عمدتا از کراتین و پروتئین تشکیل می شوند ، بنابراین رژیم غذایی سرشار از پروتئین سریعترین بلیط برای تشویق رشد مو و جلوگیری از ریزش مو است.
تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین B 12 و پروتئین هایی است که برای ترمیم و تغذیه مو به عمق ریشه و فولیکول های مو نفوذ می کنند.
نه فقط پروتئین ، بلکه تخم مرغ ها با چهار ماده معدنی مهم - روی ، سلنیوم ، گوگرد و آهن نیز پر شده اند. آهن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به انتقال اکسیژن به غده های مو کمک می کند و کمبود آهن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است.
تخم مرغ همچنین منبع خوبی از بیوتین و گوگرد است که به تولید کراتین و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. تخم مرغ همچنین به حفظ یک سیستم عصبی سالم کمک می کند.
[بخوانید: داروهای خانگی موهای خوش بو]
 
3. صدف
صدف سرشار از روی است که کمبود آنها می تواند به ریزش مو منجر شود و همچنین می تواند باعث ایجاد پوست سر و پوسته پوسته شود.
موهای ما 97٪ پروتئین است و صدف سرشار از پروتئین است.
صدف همچنین منبع خوبی از آهن است
4. ماهی قزل آلا
این ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D. این مواد مغذی مانع ریزش مو می شوند ماهی قزل آلا همچنین سرشار از ویتامین B12 و آهن است. بدن ما به خودی خود نمی تواند اسیدهای چرب بسازد. حدود 3٪ از ساقه مو ما از این اسیدهای چرب تشکیل شده است.
امگا 3 در غشاهای سلولی در پوست پوست سر ما و روغنهای طبیعی وجود دارد که پوست سر ما را هیدراته نگه می دارد.
5. توفو
این غذای مبتنی بر سویا منبع سالم آهن است که یک فنجان آن را 7/6 میلی گرم می دهد.
کمبود آهن اغلب به ریزش مو منجر می شود. بنابراین اگر از کمبود آهن رنج می برید حتماً روزانه حداقل 18 میلی گرم آهن مصرف کنید.
6. لوبیا
جوانه لوبیا حاوی سیلیس است که ماده مغذی مهمی برای مو است و از ریزش مو جلوگیری می کند. بدن ما از سیلیس برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بدن استفاده می کند. حتی اگر شما مقدار زیادی ویتامین می خورید اما سیلیس مصرف نمی کنید ، به شما کمک زیادی نخواهد کرد. برای تشکیل سلول های جدید مو به مواد مغذی احتیاج دارد.
همچنین سیلیس را می توان در پوست خیار ، سیب زمینی و فلفل قرمز و سبز یافت. فولات نه تنها برای زنان باردار ضروری است بلکه برای مو نیز مفید است. آنها همچنین پروتئین بالایی دارند که به رشد مو کمک می کند.
7. گشنیز
گشنیز افراطی کار می کند
12. مرغ
مرغ به خصوص مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین و همچنین روی ، آهن و ویتامین B است که رشته های مو را ضخیم و قوی نگه می دارد.
مو تقریباً تمام پروتئین ها است بنابراین غذاهای سرشار از پروتئین بلوک های ساختاری مو را به شما می دهند.
13. جو دوسر
جو برای حفظ رنگ طبیعی مو بسیار مفید است. کمک جو دوسر در ایجاد ملانین است و همچنین می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
 
جو حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر ، منیزیم و آهن است که باعث تقویت رشد مو می شود.
14. میوه و آجیل خشک
میوه های خشک و آجیل یک گزینه سالم برای شیرینی های موجود در بازار است. آنها فقط دندان شیرین را برآورده نمی کنند ، بلکه دارای آهن ، گوگرد و بیوتین هستند که رشد مو را تقویت می کنند.
آنها همچنین به ویتامین E و اینوزیتول فراوان هستند که گردش خون را در پوست سر تقویت می کند و اینوزیتول فولیکول های مو سالم را حفظ می کند.
آجیل مانند بادام و گردو دارای پروتئین ، آهن و ویتامین E است که همگی برای رشد مو بسیار مهم هستند زیرا باعث تقویت ریشه مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند.
خرما و انجیر سرشار از آهن است که به طور مرتب در خوردن مو به رشد مو کمک می کند. بادام سرشار از مواد مغذی است که می تواند مو را قوی و براق کند.
 
15. سبزیجات سبز
این سوپر غذاهای سالم بیشتر از ترویج موهای خوب عمل می کنند. سبزیجات برگ سبز منبع بسیار خوبی از ویتامین A و C هستند و همچنین دارای دوزهای سنگین آهن و سلنیوم هستند. این ویتامین ها به تولید سبوم کمک می کنند ، که موها را شرایط می کند و باعث رشد مو می شود.
در صورت امکان اسفناج خام بخورید. آهن ، بتا کاروتن ، فولات و ویتامین C موجود در اسفناج به سالم نگه داشتن فولیکول های مو و گردش روغن های پوست سر کمک می کند.
16. شیر
محصولات لبنی کم چرب در پروتئین های اساسی و کلسیم فراوان هستند. آنها یک ساختمان مهم برای رشد مو هستند. شیر منبع اصلی کلسیم و آهن است و در اینجا یک ماده غذایی ایده آل برای رشد مو وجود دارد.
فراوانی این مواد مغذی نه تنها به استخوانها و سلامتی بلکه در موهای ما نیز منعکس می شود.
این ماده در کنترل ریزش مو و تقویت رشد مو کمک می کند. اگر هدف شما موهای سالم و درخشان است ، یک لیوان کامل شیر گاو باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد!
17. جوانه زدن
جوانه ها برای رشد مو فوق العاده هستند. مهمترین و معروف ترین جوانه آن جوانه سبز گرم است. جوانه های زیادی مانند لوبیای مونگ ، گرام سبز ، نخود فرنگی وجود دارد که به رشد مو کمک می کند و ریزش مو را متوقف می کند.
همچنین تهیه آن بسیار آسان است! صبح گرم سبز را در یک جعبه هوایی خیس کنید. سپس بعد از ظهر آب را صاف کرده و جعبه را ببندید ، جعبه را در مکانی تاریک قرار دهید. در صبح جوانه ها برای خوردن شما آماده خواهند شد. هنگام خوردن وعده غذایی صبحگاهی بسیار مؤثر خواهد بود.
این یک غذای عالی برای پایان دادن به ریزش مو و تحریک رشد مو است. همچنین خوردن این جوانه به طور مرتب موها را براق و صاف می کند. سرشار از پروتئین است و حاوی مواد مغذی زیادی است.
18. لوبیای سویا
پروتئین های سرشار از رشد مو ضروری است! اگر شما یک گیاهخوار هستید و در جستجوی آن منبع کامل پروتئین هستید ، پس جستجوی شما به اینجا ختم می شود. این بهترین ماده غذایی برای رشد مو است. لوبیای سویا 40٪ پروتئین و مقدار زیادی چربی خوب دارد که برای رشد مو نیز بسیار لازم است.
 
ج غذاهایی برای موهای براق
مواد غذایی-برای-براق-HairPinit
تصویر: iStock
 
در مورد همه آن دسته از نرم کننده ها و سرم های دارای شیمیائی که درخشش موقتی دارند اما در طولانی مدت آسیب می بینید راز سالم و براق در آنچه شما می خورید است. غذاهای سرشار از اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب امگا 3 باعث درخشش موهای شما می شود. ویتامین C و E آنتی اکسیدان هایی هستند که نه تنها به زنده نگه داشتن پوست بلکه به درخشش و گزاف گویی به موها نیز کمک می کنند.
 
19. غذاهای مرکبات
مرکبات مانند پرتقال پر از ویتامین C برای مو بسیار مفید است. ویتامین C در تشکیل کلاژن استفاده می شود.
ویتامین C قرن ها توسط زنان و مردان مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه آن موهای براق ، تابشی ، فنری و مرطوب کننده طبیعی بوده است.
20. حبوبات
حبوبات سرشار از عطر و طعم هستند و به طور قطع مواد غذایی خوبی برای مو هستند. غذاهایی مانند بادام زمینی ، لوبیا کلیه ، نخود و سایر نبض های مشابه آن مملو از روغنهای طبیعی است که موها و پوست را درخشش می دهد و باعث درخشش موها می شود.
حبوبات مانند لوبیا کلیه به دلیل توانایی های مو در ارتقاء موهای سالم تحسین شده اند. آنها نه تنها منبع غنی از آهن نیستند بلکه از نظر پروتئین نیز غنی هستند. کمبود شدید پروتئین می تواند منجر به ناسالم مو ، ریزش مو و ریزش مو شود. عدس: عدس در پروتئین ، آهن ، روی و بیوتین فراوان است.
21. کلم بروکلی
کلم بروکلی حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقالها است و حتی حاوی ویتامین A است که بدن ما برای تولید سبوم نیاز دارد.
این به طور طبیعی موها را شرایط کرده و درخشش و درخشش بیشتری به مو می بخشد. در گردش خون به پوست سر کمک می کند که پوست سر ما را سالم نگه می دارد.
22. انبه
انبه رسیده مقادیر زیادی بتاکاروتن را نگه می دارد و حتی سرشار از ویتامین E است که با افزایش جذب اکسیژن گردش خون به پوست سر را بهبود می بخشد.
 
23. گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان ضروری است که به حفظ کلاژن روی بدن کمک می کند. این به نوبه خود برای تغذیه مو نیز مفید است
مرجع:ثانیکالا